Известие

Collapse
No announcement yet.

Инсталиране на DRL модул на 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Инсталиране на DRL модул на 156

    някой има ли идея къде е и как се стига до релето на фаровете на 156 (преди фейслифт ако има значение)

    тръгнах да си слагам DRL модул (след като на всичките си останали коли и познати сложих) но алфата е единствената кола на която не успях.

    дългите светлини винаги светят с късите, дори и когато даваш само светлинен сигнал.

    DRL модула трябва да пуска само дългите светлини на 30%.

    чува се някакво реле което щрака в дясно под таблото зад жабката ама се мъчих и не можах да го видя.

    та молбата ми е някой ако има идея къде е релето или има пълна електрическа схема
    Last edited by KirilSol; d.m.y г., 16:34.
    Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
    Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
    Lancia Ypsilon '02

  • #2
    Първоначално публикувано от KirilSol Покажи съобщение
    някой има ли идея къде е и как се стига до релето на фаровете на 156 (преди фейслифт ако има значение)

    тръгнах да си слагам DRL модул (след като на всичките си останали коли и познати сложих) но алфата е единствената кола на която не успях.

    дългите светлини винаги светят скъсите, дори и когато даваш само светлинен сигнал.

    DRL модула трябва да пуска само дългите светлини на 30%.

    чува се някакво реле което щрака в дясно под таблото зад жабката ама се мъчих и не можах да го видя.

    та молбата ми е някой ако има идея къде е релето или има пълна електрическа схема
    Дават го един вид над жабката, под джама
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      и аз така го виждам в Епера, ама не ми се сваля таблото

      ще мисля нещо, трябва да разделя дългите от късите и единствения начин май е с Н4 лупи.

      има ли някой да ми даде схемата на свързване за кабелите на фара да не го разглобявам?
      Attached Files
      Last edited by KirilSol; d.m.y г., 16:53.
      Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
      Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
      Lancia Ypsilon '02

      Comment


      • #4
        Не се сваля таблото. Отваря се и се маха "тавана" на жабката .. поне така пишеше в други форуми когато се интересувах.
        ...

        Comment


        • #5
          ОК, ще стигна до релето.

          сега имам въпрос към Ecotronic, tonov,Nightrider , b.angelov и Sunny и всички които са малко по-напред в електрониката.

          фара на 156-цата има едновременно захранване на дългите и късите светлини когато работят на "дълги" или когато се използва светлинен сигнал.

          Освен това светлинния сигнал работи само на контакт колкото и да е странно това решение за мен.

          та, въпроса ми е мога ли да реализирам тази схема с прекарване на отделен кабел към крушката за "дългите" който да бъде ограничен от двете страни с диоди (примерно 10А) за да работи DRL модула.

          няколко пояснения:
          -сините линии са сегашните връзки. червените неща са тези които мисля да добавям
          -DRL модула работи само при работещ мотор.
          -DRL модула има изходно напрежение +5.6V (за да работи крушката на 30%
          -DRL модула се изключва в момента в който се включи габарит (т.е. не работи когато свети габарит или къси светлини и напрежението е 0V)
          -10A диоди достатъчни ли са? Ще работят само по обратно напрежение.
          -може ли да има друго решение?

          единственото неудобство е че трябва да сложа 4 диода и два нови кабела от крушката до таблото.

          ПРЕДВАРИТЕЛНО искам да кажа че не искам темата да се превръща в тази за моторчето на b.angelov и да се надвикваме.МОЛЯ да спазваме добрия тон
          Attached Files
          Last edited by KirilSol; d.m.y г., 19:46.
          Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
          Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
          Lancia Ypsilon '02

          Comment


          • #6
            Релето е само едно и се намира над жабката. Трябва да я свалиш, ако искаш достъп и до кабелите.

            Свързването на фаровете според мен е шантаво, ама така го е решила талянската инженерна мисъл.

            Накратко - когато си на къси, фаровете се захранват от ключа за фаровете през нормално затворените контакти на въпросното реле. Реално релето не работи в този случай.

            Когато включиш дълги, изходът от ключа към късите се прекъсва и се подава към дългите и към намотката на релето, което включва и подава напрежение към късите, но вече от акумулатора.

            Реално нямаш реле за дългите, а само изход от ключа. Релето служи да ти включи късите заедно с дългите. Затова и при светлинен клаксон светват също и късите. Другият проблем е премигването на фаровете при преминаване от къси на дълги (ако си с ксенон).

            За да ползваш ДРЛ модул, задължително трябва да разделиш веригите, иначе ще подаваш и на релето за късите. Вариантът с диоди е добър, но трябва да ползваш бързи диоди, тъй като модулът работи с ШИМ на доста висока честота и обикновените изправителни диоди не стават.

            Може да хванеш кабелите от бушонното табло, за да не прекарваш жици.
            Attached Files
            Last edited by tonov; d.m.y г., 19:54.
            166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
            ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
              Релето е само едно и се намира над жабката. Трябва да я свалиш, ако искаш достъп и до кабелите.

              Свързването на фаровете според мен е шантаво, ама така го е решила талянската инженерна мисъл. Накратко - когато си на къси, фаровете се захранват през ключа за фаровете и през нормално затворените контакти на въпросното реле. Реално релето не работи в този случай.
              Когато включиш дълги, изходът от ключа към късите се прекъсва и се подава към дългите и към намотката на релето, което вече включва и подава напрежение към късите от акумулатора.

              Реално нямаш реле за дългите, а само изход от ключа. Релето служи да ти включи късите заедно с дългите. Затова и при светлинен клаксон светват също и късите. Другият проблем е премигването на фаровете при преминаване от къси на дълги (ако си с ксенон).

              За да ползваш ДРЛ модул, задължително трябва да разделиш веригите, иначе ще подаваш и на релето за късите. Вариантът с диоди е добър, но трябва да ползваш бързи диоди, тъй като модулът работи с ШИМ на доста висока честота и обикновените изправителни диоди не стават.
              колега много ти благодаря. можеш ли да ми препоръчаш такива диоди поне да знам какво да търся ако няма друго решение
              Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
              Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
              Lancia Ypsilon '02

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                Релето е само едно и се намира над жабката. Трябва да я свалиш, ако искаш достъп и до кабелите.

                Свързването на фаровете според мен е шантаво, ама така го е решила талянската инженерна мисъл.

                Накратко - когато си на къси, фаровете се захранват от ключа за фаровете през нормално затворените контакти на въпросното реле. Реално релето не работи в този случай.

                Когато включиш дълги, изходът от ключа към късите се прекъсва и се подава към дългите и към намотката на релето, което включва и подава напрежение към късите, но вече от акумулатора.

                Реално нямаш реле за дългите, а само изход от ключа. Релето служи да ти включи късите заедно с дългите. Затова и при светлинен клаксон светват също и късите. Другият проблем е премигването на фаровете при преминаване от къси на дълги (ако си с ксенон).

                За да ползваш ДРЛ модул, задължително трябва да разделиш веригите, иначе ще подаваш и на релето за късите. Вариантът с диоди е добър, но трябва да ползваш бързи диоди, тъй като модулът работи с ШИМ на доста висока честота и обикновените изправителни диоди не стават.
                Тони, на моята като включа дългите късите не се изключват.
                Колкото за останалото що не се замислите за свързването на дългите светлини (крушките) последователно, 4 диода, и едни реле
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Киро не знам какво си вземал но аз ползвам едно изделие на тия убафци от няколко години и съм много доволен :
                  http://auto-drl.us/index.php?option=...tpage&Itemid=1

                  Ползвах го на Алфата преди да сложа ксеноните , ползвам го и сега на мерцедеса и съм си доволен .
                  Монтажа е невероятно лесен .А на всичкото отгоре са и от Варна момчетата .

                  ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
                  Интелигентно устройство- заработва едва след като в системата напрежението надвиши 13.5V и прекратява работата си при пад на напрежението под 13.4V.

                  Автоматично включва късите светлини няколко секунди след стабилното заработва не на двигателя.

                  Автоматично изгася светлините след изключване на двигателя.

                  Късите светлини светят на 50% от мощността им.

                  Не включва късите светлини при неизправност в системата за зареждане (при нисък заряден ток отстрана на алтернатора).

                  Светлините не се включват при поставен ключ в положение “на контакт” не зависимо колко време престоява в това положение
                  Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                  Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                  Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от KirilSol Покажи съобщение
                    колега много ти благодаря. можеш ли да ми препоръчаш такива диоди поне да знам какво да търся ако няма друго решение
                    Търси диоди примерно от някое компютърно захранване, тези от 5В изхода са доста мощни. Мисля че са повече от 10А. А за тези откъм оригиналната инсталация, може да ползваш и обикновени изправителни.

                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    Тони, на моята като включа дългите късите не се изключват.
                    Колкото за останалото що не се замислите за свързването на дългите светлини (крушките) последователно, 4 диода, и едни реле
                    Те и моите не се изключват, само премигват ( е всъщност вече не, направих малка модификация Както и светлинния клаксон не ми пали късите)
                    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщение
                      Киро не знам какво си вземал но аз ползвам едно изделие на тия убафци от няколко години и съм много доволен :
                      .
                      проблема е когато имаш ксенон на късите, за това го слагам на дългите.

                      на алфа 164, както и на всяка НОРМАЛНА кола късите и дългите са разделени, само на 156 не са.

                      по думите на Nightrider, след фейслифта явно са разделени, но не съм го виждал, въпреки че онзи ден карах 400 км пред една фейслифтова от Пловдив до Варна

                      ---------- Post added at 17:29 ---------- Previous post was at 17:26 ----------

                      Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                      Може да хванеш кабелите от бушонното табло, за да не прекарваш жици.
                      да на другите коли на които го слагах, точно от бушонното табло взех връзката, ама не очаквах на алфата да е такава врътката
                      Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
                      Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
                      Lancia Ypsilon '02

                      Comment


                      • #12
                        Колега KirilSol, искам да ти обърна внимание върху следното:

                        Схемата с диодите, която си замислил е добро решение, но трябва да имаш впредвид следното:
                        Заради левия диод от картинката, при нормална експлоатация на дългите, ще се загубят около 0,6 - 0,7 V от захранващото напрежение в диода.
                        Ако приемем, че мощността на крушката за дългите е 55 W, при 12 V, то заради наличието на въпросния диод, мощността и ще стане 49 - 50 W.
                        Не, че е кой знае какво и едва ли ще го усетиш, но все пак са си около 10% по-слабо светене.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Колега KirilSol, искам да ти обърна внимание върху следното:

                          Схемата с диодите, която си замислил е добро решение, но трябва да имаш впредвид следното:
                          Заради левия диод от картинката, при нормална експлоатация на дългите, ще се загубят около 0,6 - 0,7 V от захранващото напрежение в диода.
                          Ако приемем, че мощността на крушката за дългите е 55 W, при 12 V, то заради наличието на въпросния диод, мощността и ще стане 49 - 50 W.
                          Не, че е кой знае какво и едва ли ще го усетиш, но все пак са си около 10% по-слабо светене.
                          да колега, знам го това но не е страшно защото ксенона го компенсира

                          сега трябва само да намеря подходящи диоди (както колегата tonov ми препоръча) и да я направя.

                          не съм очаквал италианците да направят така връзките, но всеки си има свое виждане
                          Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
                          Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
                          Lancia Ypsilon '02

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Колега KirilSol, искам да ти обърна внимание върху следното:

                            Схемата с диодите, която си замислил е добро решение, но трябва да имаш впредвид следното:
                            Заради левия диод от картинката, при нормална експлоатация на дългите, ще се загубят около 0,6 - 0,7 V от захранващото напрежение в диода.
                            Ако приемем, че мощността на крушката за дългите е 55 W, при 12 V, то заради наличието на въпросния диод, мощността и ще стане 49 - 50 W.
                            Не, че е кой знае какво и едва ли ще го усетиш, но все пак са си около 10% по-слабо светене.
                            Ако не се лъжа Тони му дава мощни Шотки диоди с пад О.1V
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #15
                              Бих предложил използването на следните за целта .
                              BYV32/200 200v 20A
                              Бързодействие тук не е нужно .
                              За сметка на това ще искат сериозно охлаждане и ще е нужно да се завинтят някъде на почистен метал .
                              Last edited by Sunny; d.m.y г., 21:49.
                              Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
                              Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
                              Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

                              Comment

                              Working...
                              X